België, eigenzinnig fenomenaal
Sinds 2017 voert de Kanselarij van de Eerste Minister een campagne om het imago van België te promoten.
De campagne met als titel België, eigenzinnig fenomenaal is opgebouwd uit 99 goede redenen om België te bezoeken en er te investeren.
Ze heeft als doel de talrijke troeven van België op een humoristische en bescheiden manier in de schijnwerpers te zetten.
De campagne startte met een uitgebreide affichecampagne in de belangrijkste steden van het land, de luchthavens en de stations.
Een website in vier talen toont op dezelfde manier 99 goede redenen om van België te houden en te (her)ontdekken wat het land te bieden heeft op vlak van kunst, gastronomie, toerisme, sport, cultuur of simpelweg ‘het goede leven’. De website en de campagne benadrukken ook de Belgische kwaliteiten die buitenlandse investeerders kunnen aanspreken.
België, eigenzinnig fenomenaal vergezelt de federale regering ook tijdens missies in het buitenland. Sindsdien werden er tal van acties op touw gezet in het kader van de campagne.
2021:
- Nationale feestdag: concerten op fenomenale locaties in België
2020:
- Nationale feestdag en Kerst met 11 miljoen: concerten op fenomenale locaties in België
2019:
- Persreis naar China (project “Treasure Hunters – Europa”)
- Video over de modeshow van Maison Depoorter in de Belgische Ambassade in Parijs
- Start van de Ronde van Frankrijk in België
- Federal Truck: Noordzee, Bal National, nationale feestdag, Gay Pride Antwerpen, Luik, BSF...
- "Belgian Day” op de internationale tuinbouwtentoonstelling in Bejing
- Mini-Transat: boot van Belgische schipper Thibault Raymakers
- Persreis naar België voor Japanse influencers
- Videoclip in het Belfort van Gent met Trixie Whitley
- Economische missie naar China
2018:
- Opname van een videoclip in het Centraal Station van Brussel met de groep Girls in Hawaii
- Autosalon
- Staatsbezoek aan Canada
- Persreis naar België voor Chinese influencers
- Acties in het kader van het wereldkampioenschap voetbal en terugkeer van de Rode Duivels naar België
- Partnerschappen Bal National, nationale feestdag, NAVO-top, Beurs van Libramont, Francorchamps etc.
- Video voor de 60ste verjaardag van de Smurfen
- Acties met de Belgische kunstenaar Denis Meyers voor de internationale import-exportbeurs van Shanghai
- Persreis van “investeerders” naar België
- Actie met de Red Lions (hockey)
- Kerstmarkten
2017:
- Missie naar New York
- Federal Truck aan de kust en op festivals
- “België, je keert er altijd terug ”, film van Charlie Dupont
- Partnerschappen Tommorrowland, Brussels Airlines, Bal National, Beurs van Libramont etc.
- Missie naar Montreal
- PR-actie: Manneken Pis Fashion Week
- Persreis naar België voor internationale influencers
- Staatsbezoek aan India