Logo of the Belgian Federal Authorities

Engagementen van de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister

Transparantie

Via onze websites en sociale media garanderen we de transparantie van:

  • informatie 
  • diensten 
  • procedures 

U kunt rekenen op transparantie over:

  • de stappen van de procedures
  • de duur ervan

Kwaliteit

Kwaliteit van de informatie en duidelijkheid van de teksten. Onze informatie:

  • is correct 
  • is betrouwbaar  
  • wordt regelmatig bijgewerkt 

Ons taalgebruik is:

  • duidelijk 
  • precies 
  • begrijpelijk 

Ambtenaren worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van hun teksten.

Termijnen

De termijnen worden altijd meegedeeld:

  • de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving 
  • andere termijnen 

Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.

U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.

 

Beschikbaarheid

U heeft de mogelijkheid om iemand te contacteren voor vragen en de opvolging van een dossier:

  • We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen.
  • We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
  • We luisteren naar uw specifieke situatie. 
  • Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal maar in de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat u verkiest. 
  • We verwijzen u door naar de bevoegde dienst indien uw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.

Contact

  • Toegang 24u op 24u, 7 dagen op 7
  • Telefoon (elke werkdag) : +32 2 501 02 11 (normaal tarief)
  • Contactformulier
  • Brief (adres):
    Hertogsstraat 4
    1000 Brussel

Onze diensten zijn steeds in evolutie en uw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.