De Kanselarij sleept BORA Award in de wacht!
De Kanselarij zag op woensdag 4 december haar expertise inzake communicatie beloond worden: onze sensibiliseringscampagne rond desinformatie sleepte een BORA Award in de wacht!
De Best of Reputation Awards (BORA) erkennen de beste ‘earned media’ en ‘influencer relations’ campagnes van het afgelopen jaar.
Onze campagne verliep via acht influencers, die zich in de aanloop naar de verkiezingen van juni 2024 op sociale mediaplatformen Instagram en TikTok richtten tot jongen die voor het eerst gingen gaan stemmen. Zowat 880.000 jongeren tussen 16 en 18 jaar werden bij de stembus verwacht.
De influencers gaven tips om informatie kritisch te benaderen, of namen ter demonstratie zelf een loopje met de waarheid. Een van de filmpjes werd zelfs gedeeld door popster Angèle!
De Kanselarij zet de strijd tegen desinformatie onverminderd voort en kondigt aan dat een nieuwe campagne, die zal waarschuwen voor het het fenomeen van bots op sociale media, reeds in de steigers staat!